Форум » Разное » перевод текста игры » Ответить

перевод текста игры

Богиня Прозерпина: установила игру. п типу - как цивилизация. но только она с глюками. часть рас, описания их, на английском, а стандартный словарь этих слов не знает. может, кто поможет разобраться в этих текстах. чей-то я вообще практически ничего не понимаю. хоть и уверенно знаю англ. язык. [quote]"<b>Goths <b> \nFast civ. Low infantry unit cost makes footmen the unit of choice. Progressive bonuses to attacks against buildings ensures that any player who sees a horde of these terrors approaching will fear for his town. Infantry related bonuses support Goth unique unit and just about guarantee that having a Goth player in the game will mean an abundance of infantry units. A lack of armors paired with a reduction of infantry costs means that the Goths will assemble larger than average armies of weaker than average numbers. A lack of advanced defensive structures means that the player will have to find another way to keep his territory defended. The Goth player has the strong early-game advantage but they must dominate early - they have few imperial age advances to compete with the other Civilizations.\n\n\267All infantry unit prices scale with age (10% less in Dark, 20%, 30%, 40% less in Imperial)\n\267All infantry units get a +5 attack against buildings each age (+5 in Dark Age, +10 in Middle Age, +15 in Feudal Age, +20 in Imperial Age)\n\267Unique unit is the Goth Berserker (infantry)" "<b>Fanks <b> \nA balanced offensive civilization. Reduced cost castles make for a strong defense and speedy production of the unique Throwing Axeman. With the farming bonus the Franks can rapidly build a large military force or work well as an economic partner. Fast battering rams allow for a rapid and powerful anti-building force. The French Knight's bonus against archers can be decisive against a player who relies on archers for their military.\n\n\267 Castle is -33% the normal price\n\267Knights do +2 damage against archers\n\267Battering Rams move and attack 33% faster\n\267All farming upgrades are free; these require a mill\n\267Unique unit is the Throwing Axeman (infantry)" "<b>Teutons <b> \nAn Anti-rush, strong defense culture. Inherent Line-of-sight increase and early walls allow the player to keep opponents out of his area, and keep a good watch on their holdings. The town center's increased attack and range puts more of the player's town under its protection. Monk ability to heal at range allows them to accompany troops into battle and heal them from the rear.\n\n\267Monks can heal at a range of 8 \n\267 All towers get +3 arrows in the Middle Age, +2 in the Feudal, and +1 in the Imperial (as if they were garrisoned)\n\267All villagers, infantry, scouts have a +3 bonus to their line of sight\n\267Get stone walls in the Dark Ages \n\267All walls build 50% faster\n\267Town center has +2 attack and +5 range \n\267Unique unit is the Teutonic Knight (infantry)" [/quote]

Ответов - 3

Alexd: Goths (Готы) Fast civ.(Быстро развивающаяся ??? цивилизация) Low infantry unit cost makes footmen the unit of choice. (Невысокая стоимость пехотинцев делает их главными войсками данной цивилизации) Progressive bonuses to attacks against buildings ensures that any player who sees a horde of these terrors approaching will fear for his town.(Бонус к урону отряда при атаке строений заставит любого игрока при виде безжалостных орд побеспокоиться о надежной защите для своего города) Infantry related bonuses support Goth unique unit and just about guarantee that having a Goth player in the game will mean an abundance of infantry units.(Бонусы пехоте у Готов практически гарантируют ее изобилие у играющего за данную цивилизацию) A lack of armors paired with a reduction of infantry costs means that the Goths will assemble larger than average armies of weaker than average numbers. (Отсутствие хорошей брони у готской пехоты наряду с ее невысокой стоимостью означает, что от этой цивилизации можно ждать появление большого количества пехотных армий с не самыми сильными воинами) A lack of advanced defensive structures means that the player will have to find another way to keep his territory defended. (Отсутствие (недостаток) мощных защитных сооружений означает, что игрок должен будет искать другой способ обороны территории) The Goth player has the strong early-game advantage but they must dominate early - they have few imperial age advances to compete with the other Civilizations. (Играя за Готов надо помнить, что эта цивилизация имеет большие преимущества в начале игры и очень мало достижений в Эпоху Империй (??? Новое Время), по сравнению с другими, поэтому добиваться доминирования надо на раннем этапе игры. All infantry unit prices scale with age (10% less in Dark, 20%, 30%, 40% less in Imperial) (Стоимость обучения пехоты снижается на 10% в Тёмные Века, 20%, 30%, 40% в Эпоху Империй) All infantry units get a +5 attack against buildings each age (+5 in Dark Age, +10 in Middle Age, +15 in Feudal Age, +20 in Imperial Age) (Вся пехота получает бонус +5 к наносимым повреждениям за каждую эпоху (+5 в Темные Века, +10 в Средневековье, +15 в Феодальную эпоху и +20 в Эпоху Империй) при штурме зданий) Unique unit is the Goth Berserker (infantry) . Уникальный отряд – Берсеркер Готов (пехотинец) Franks (Франки) A balanced offensive civilization. (Сбалансировано – агрессивная цивилизация) Reduced cost castles make for a strong defense and speedy production of the unique Throwing Axeman. (Сниженная стоимость постройки замков обеспечивающих надежную защиту и быстрая тренировка уникального отряда – Метатели топоров) With the farming bonus the Franks can rapidly build a large military force or work well as an economic partner. (Имея преимущества в с/х Франки могут быстро построить большую армию или стать надежным экономическим партнером) Fast battering rams allow for a rapid and powerful anti-building force. (Наличие быстрых таранов позволяет им быстро создать мощную осадную армию) The French Knight's bonus against archers can be decisive against a player who relies on archers for their military. (Бонус Французской кавалерии в битве с лучниками может стать решающим фактором в битве против игрока, полагающегося в основном на последних.) Castle is -33% the normal price. (Стоимость постройки замков уменьшается на треть) Knights do +2 damage against archers. (Рыцари получают бонус +2 к урону при атаке лучников) Battering Rams move and attack 33% faster. (Тараны передвигаются и атакуют на треть быстрее) All farming upgrades are free; these require a mill. (При наличии мельницы все усовершенствования ферм бесплатны) Unique unit is the Throwing Axeman (infantry). Уникальный отряд – Метатели топоров (пехота) Teutons (Тевтоны) An Anti-rush, strong defense culture. (Не предназначенная для быстрого развития, сильная в обороне цивилизация) Inherent Line-of-sight increase and early walls allow the player to keep opponents out of his area, and keep a good watch on their holdings.(Увеличенный радиус обзора и раннее появление стен позволят игроку держать противников на почтительном расстоянии и в тоже время всегда иметь о них свежие развед. данные) The town center's increased attack and range puts more of the player's town under its protection. (Увеличенный урон и радиус атаки городского центра (???) делает большую часть города защищенной) Monk ability to heal at range allows them to accompany troops into battle and heal them from the rear.(Способности монахов лечить союзников на расстоянии предполагает его нахождение в тылу войск для заживления ран) Monks can heal at a range of 8. (Монахи могут лечить на расстоянии до 8 клеток) All towers get +3 arrows in the Middle Age, +2 in the Feudal, and +1 in the Imperial (as if they were garrisoned).(Все башни получают +3 к урону (или к кол-ву выстрелов - ???) в Средневековье, +2 в Феодальную эпоху и +1 в Эпоху Империй, как если бы в них находился гарнизон. All villagers, infantry, scouts have a +3 bonus to their line of sight. Крестьяне, пехота и разведчики получают +3 к дальности обзора Get stone walls in the Dark Ages. Возможность строить каменные стены уже с Тёмных веков. All walls build 50% faster. Стены строятся в два раза быстрее. Town center has +2 attack and +5 range. Городской центр (муниципалитет) получает +2 к урону и +5 к радиусу поражения. Unique unit is the Teutonic Knight (infantry). Уникальный отряд – Тевтонский рыцарь (пехота). 15:26

Богиня Прозерпина: пасибо. счас буду играть

Ливий Ганнибал: "Эпоха империй", что ли?




полная версия страницы